Typ publikácie | Odborná monografia |
Rok vydania | 2011 |
Vydavateľstvo | Pedagogická fakulta, Univerzita Mateja Bela, Banská Bystrica |
Autor (podľa obálky) | Miroslav Valica, Petra Fridrichová, Ján Kaliský, Terézia Rohn, Ľubica Hajnalová Buvalová, Gabriela Bradová |
Autori z UMB | Valica Miroslav, PhDr., PhD.; Kaliský Ján, Mgr., PhD.; Hajnalová Buvalová Ľubica, Mgr.;PhD.; Rohn Terézia, Mgr.; Fridrichová Petra, Mgr., PhD. |
ISBN | 978-80-557-0326-8 |
ISSN | |
Počet strán | 170 |
Stiahnuť publikáciu |
Publikácia reflektuje problémy a možnosti zvýšenia edukačného potenciálu a inovácií etickej výchovy, naplnenia jej náročných edukačných cieľov v kontexte historických a spoločenských zmien v postmodernej spoločnosti, ktoré vplývajú na súčasnú školskú politiku a mravnú výchovu na školách. Nositeľom týchto inovačných zmien je učiteľ etickej výchovy, ktorému chceme poskytnúť inovačný model výučby etickej výchovy založený na proaktívnom modeli výučby a zameranom na facilitovanie aktívneho sociálneho učenia sa žiakov. Inovatívnosť modelu výučby etickej výchovy je vytváraná jeho prepojením s modelom akčného výskumu ako relevantného metodologického nástroja učiteľa etickej výchovy pre jeho prehĺbenú profesijnú sebareflexiu a systematickú inováciu jeho výučby. Navrhovaný model výučby implikuje očakávania na kompetenčný profil učiteľa etickej výchovy a efektívny rozvoj jeho profesijných kompetencií cestou sebavzdelávania a kontinuálneho vzdelávania.